健保からのお知らせ

20241212
【お詫び】健康診断受診に基づくカフェテリアポイント付与の遅延について/Apology for Delay in Awarding Cafeteria Points Based on Medical Checkups

English follows Japanese.

 

健康診断の早期受診を目的として、健康診断の受診時期に基づき付与しているインセンティブポイント(カフェテリアポイント)は、

健康診断の結果データの登録完了後、自動的にポイント付与する仕組みとなっております。

現在、健康診断業務を委託している会社にて、健診結果登録作業が遅れているため、皆さまへのポイント付与に遅れが発生しております。

 

早期受診にご協力いただきましたにも関わらず、ポイント付与に遅れが生じ、ご迷惑をおかけいたしますこと、お詫び申し上げます。

 

業務委託会社にて、遅延解消のため対応しているところですが、通常、健診ご受診から2-3か月後にポイント付与しているところ、

健診ご受診後、ポイント付与まで5-6か月程度かかることが見込まれます。

 

大変申し訳ございませんが、ポイントは必ず付与されますので、今しばらくお待ちいただきますよう、お願い申し上げます。

 

 

We award incentive points (cafeteria points) on the timing of medical check-ups, with the aim of encouraging you to undergo medical checkups early. These points are awarded automatically after the results of your medical checkups are registered.

Currently, the company to which we outsource our medical checkups services is behind on the registration of medical checkup results, which is causing delays in the allocation of cafeteria points to everyone.

The outsourcing company is working to resolve the delay, but it is expected to take around 5-6 months after the medical checkups for cafeteria points to be awarded, whereas normally cafeteria points are awarded 2-3 months after the medical checkups.

We apologize for the inconvenience caused by the delay in awarding cafeteria points despite you having undergone your medical checkups early.